Dabas velšu bizness
Dabas veltes, kā ārstniecības līdzeklis vairs nav aktuāls,
pašlaik tā ir modes lieta un tāds neliels sirdsapziņas iemidzinātājs. To ir
jāņem vērā, ja vēlaties ar dabas veltēm saistīt savu dzīvi un gatavot produktu
tirdzniecībai.
Man negribot vai pašam neuzprasoties, nereti izdodas,
konsultēt cilvēkus, kuriem ir sapnis vai pat ilūzija par ar dabas līdzekļiem
saistītu uzņēmējdarbību. Tāds naivs skatījums uz to, ka ar groziņu dodies pa
pļavām, pēc tam kaifojot to visu apstrādā, iepako un sniedz cilvēkiem, lai
viņiem veselība, spēks un izturība. Noklausies to visu un tad saproti, ka tūlīt,
tūlīt tapsi par krānu! Augot pieredzei, mazinās vēlme stāstīt, ļaujot cilvēkam
pašam pamēģināt un pēc tam pastāstīt man savu pieredzi- kura, diemžēl, nerada izbrīnu
vairs.
Biežākās bailes, ar kurām cilvēki sastopas šajā rūpalā ir
zināšanas. Manā situācijā, cilvēks papēta manu lapu, saprot, ka vairāk par
vienu rakstu izlasīt ir garlaicīgi un šokēts nezina, kā to visu apgūt. Kā jau
sākumā minēju, dabas veltes nav vairs aktuāls ārstniecības līdzeklis, vismaz
gadus 100 ir jau nokavēts, tagad tā ir mode. Atbilstoši, no esošās mājas lapas
nāksies apgūt pāris rakstus, papētīt vēl grāmatās un ar to būs pilnībā gana!
Ir svarīgi apzināties, kuri augi ir populāri un ar tiem arī
strādāt. Tas saistās ar dažādiem faktoriem- ir “ģimenes” augi (kumelīte,
kliņģerīte, piparmētra, pelašķis, vīgrieze u.t.m.l.) un ir modīgie augi, kurus
konkrētā laikā izbīda autoritātes (mūsos ir tas slimīgais autoritāšu princips
ieaudzināts). Apzināti minu par augiem, jo Latvijas publika vēl nav gatava
izmantot sēnes ārstniecībā, neskaitot, popularizēto bērza čagu. Popularizācija
notiek pavisam vienkārši, iespējams, pamanījāt, ka šogad negaidītu popularitāti
guva sēra piepe. Mazvērtīga sēne gan no ārstnieciskā, gan no uztura viedokļa un
zinu, ka šobrīd ne vienam vien ar to ir piedzīta pilna saldētava.
AGFonds ir vairāk pētniecisks informācijas nesējs, kurš sevī
iekļauj padziļinātas zināšanas par dažādām dabas veltēm, pat tādām, kuras ne
tikai dabā neatpazīsiet, bet pat neuzdrošināsieties lietot. Ja, mērķis ir
nopelnīt, tad tas viss nav vajadzīgs, jo potenciālajam klientam neiestāstīsiet,
ka viņam tagad ir jādzer kaut kāds ķērpis vai tēja, kuras sastāvā viņš
neatpazīst nevienu augu. Pamatot katru augu arī neizdosies! Piemēram, AGFonds
mājas lapā, pēc statistikas datiem cilvēks pie raksta pavada vidēji 1.35
minūtes. Attiecīgi, ja varat aprakstīt augu 200 vārdos, tad cilvēks lasīs, ja
nevarat, tad nemaz nesāciet. Atbilstoši, nav jēgas pat sākt strādāt ar
nepazīstamām dabas veltēm un likt uz tām uzsvaru- protams, varat iekļaut maisījumos,
bet arī nepārcentieties.
Ir lielisks indikators internetā, par kuru varat pārliecināties
arī paši. Apjautājiet savus tuvākos vai kāds ir iegādājies priežu čiekuru
sīrupu, kurš internetā ir aktuāls jau gadus divus. Un tagad, es Jums atklāšu,
ka šis sīrups ir pilnīgs fufelis- jauni čiekuri, kuru pamats ir vitamīni, tiek
vārīti 3h+ cukurā. Bet to tik un tā pērk un nevienam neinteresē, ka tas ir
cukurs ar nelielu daudzumu priežu sveķu smago frakciju. Un, pamēģiniet, tikai
šo informāciju pateikt, Jūs vienkārši iznesīs, ka uzdrošināties iebilst pret
panaceju. Cilvēki pērk, jo tagad tas ir modīgi un pērk visi!
Ar sirdsapziņu ir vienkāršāk! Cilvēkiem patīk padarīt savu
dzīvi stresainu un to pārdot kādam, neveltot sev laiku un uzmanību. Vienu brīdi
cilvēkā iezogas sirdsapziņas pārmetumi par to, ka nevelta sev pietiekami
uzmanību un vajag kaut ko, lai sirdsapziņu nomierinātu. Apziņai, ka kaut ko tak
daru! Cilvēks piektdienas vakarā sevī ieliek divas vīna pudeles un pēc tam
nomierina sev sirdsapziņu iedzerot krūzīti kumelīšu tējas- veselība taču
svarīgāka. Protams, ka es izsakos pārspīlējot attiecības, parasti ir 4 vīna
pudeles nedēļā un 1 krūzīte kumelītes.
Uz ko es vēršu Jūsu uzmanību? Uz to, ka darbojoties ar dabas
veltēm ir jāskatās sabiedrības tendences un šeit aizmirstiet par ārstniecību.
Ja, cilvēks vēlēsies ārstēties, tad viņš aizies pie ārsta, ne pie Jums! Tieši
tāpat, kā to darīsiet Jūs- iesiet pie ārsta, ne pie sevis! Tas mums ir
ieaudzināts.
Ir jāsaprot, ka ārstniecība ar dabas veltēm ir iespējama,
taču tā nav aktuāla šodien, nu, tā ka nav aktuāla pilnībā! Ko cilvēks gaida
iegādājoties dabas veltes, kurām ir norādītas ārstnieciskās īpašības? Atbilde,
ka tās strādās tieši tāpat, kā farmācijas rūpnīcas zāles, jo pat apraksti par
augiem, ja tiktu veidoti tā, kā tiem patiesībā būtu jābūt, cilvēki tos nespētu
uztvert. Dabas veltes tiek aprakstītas, kā medikamenti- paredzēts tam, tam un
tam, sastāv no tā, tā un tā... Taču dabas veltes patiesībā ir dzīves dziņa. Tas
ir tas ko vecos laikos omītes un opīši saviem mazbērniem nodeva, tieši
zināšanas, dzīves veidu, dzīves dziņu. Mazbērni netika biedēti ar diagnozēm un
augu ķīmisko sastāvu. Arī šajā lapā aprakstiem būtu jābūt pavisam savādākiem,
ne farmācijas zinātnieku pētījumu recenzijām.
Izlasot iepriekšējo rindkopu, padomājiet. Vienkārši padomājiet!
Vai spēsiet radīt iedarbību uz cilvēku ar dabas veltēm un realizēt viņa gaidas
no Jūsu produkta? Pat, ja spēsiet sevī izveidot pret dabas veltēm atbilstošu
uztveri un atradīsiet to zintnieka garu sevī vai to spēs izdarīt arī Jūsu
klients (negaidīt no dabas veltēm, to ko tās nesniegs).
Tā kā Jums, nav iespējas radīt dabas ārstniecības līdzekļus
un tirgot cilvēkiem dabas ārstniecības līdzekļus. Tad attiecīgi, Jums ir jātirgo-
sava autoritāte, modes lieta, emocijas, atmiņas, nostāstus. Diemžēl, darbs (bizness)
ar dabas veltēm, ir darbs ar cilvēku un mazākā mērā ar dabas veltēm.